Min blogglista

torsdag 5 januari 2012

Telias olidliga telefonköer och brist på service trots klämkäcka telefonister.

Efter att ha suttit i kö i över en timme svarar en övertrevlig röst.

-Du talar med Patrik/Josefin/ Amanda/ Markus.Vad kan jag hjälpa till med?

 Sedan kan de inte hjälpa - bara förstå med sin lena reklamröst och koppla vidare och en ny timme att vänta och ett nytt hurtfriskt: Hej, du talar med.. .suck..
Grejen är så här. I vårt hus har vi gått över till fibernät för Tv och Internet men just nu funkar det inte alls. Felanmälde före jul och i vanliga fall ska det ta tre arbetsdagar innan en tekniker är på plats. Det tog två veckor. När teknikerskrället äntligen var här fick han plötsligt förhinder och var tvungen att dra till Kristianstad och droppade jobbet innan det var klart. Så jag har fortfarande varken Tv eller Internet.
Ringde support (1 timme o 50 minuter i kö) och förklarade situationen om den försvunne teknikern , mötte en förstående röst som sa att  så här ska det inte gå till, vi ska göra allt vi kan för att det ska ordna sig, bla, bla, bla.
Sms senare. Tyvärr men........ suck...

Sprang över till Expert i stormen och köpte mobilt bredband. Funkar. Jippi. Har dock ingen brandvägg/virusskydd längre då gamla Comhemavtalet är slut och ska då  installera det nya med Telia- cd:n men icke.. Kundnummer tack. Har inte fått något.
Ringer Telias kundtjänst och ber om ett. De har inte hand om fiber och kopplar vidare till support. Fibersupport.

 -Du har plats 60 i kön.

Jag blir galen. Om en timme kommer jag med största sannolikhet höra ännu en ung serviceröst svara:

-Hej, du talar med Erik. Vad kan jag hjälpa till med?

- Jag behöver ett användarnamn.

- Ett ögonblick.Då kopplar jag dig vidare..  pip.... du har plats...  suck.... 

zzzzzzzzzzzzzzzzzz

Orkade inte vänta. Ringde igen dagen efter. Fick kontakt relativt snabbt. Bara sju minuter och en kvinna lotsade mig genom installationen. Äntligen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar