Min blogglista

söndag 15 november 2020

Bökeberg och Fjällfotasjön

 Det är otroligt svårt att hitta en ledig parkeringslucka en söndag när solen skiner men det går efter ett tag och jag parkerar vid Bökebergs rastplats. Idag tar jag en runda i Bökeberg  ner till Fjällfotasjön. Det finns ett nät av stigar och grusvägar men området saknar markeringar så karta behövs.

  Bokar i en backe med utsikt över sjön i motljus i november. Det är vackert.

    Här passerar jag ett konstverk i naturens galleri.

 Så ser jag plötsligt ett ståtligt monsterträd utmed leden. Det blir ett fotostopp       och inspektion av detta konstverk ur flera vinklar.



    Och ett till!
  Jag gör en avstickare ner till sjön där jag hittar en perfekt plats för en fika.

Några har roat sig med att göra  dessa små barkbåtar.
Med hjälp av denna kartbild kan jag orientera mig i området.
Det blev en runda på ca 8-9 km.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar