Min blogglista

torsdag 26 november 2020

Trädsafari i Alnarpsparken

 Jag cyklar till Alnarpsparken för att studera mitt favoritobjekt: Träd! Med kameran i högsta hugg tar jag mig fram i parken med träd i alla dess formationer.

När eken blir gammal och halva trädet har gett upp.
Douglasgran
                                                           
Det är gott om ekorrar i parken. Gulliga små klättrare.
Platanträd som tydligen blir väldigt skrovliga med åren.
    Vad var detta för träd nu då?
   Ekorre nr 2.
  Ett sådant där wow-träd. Ett träd som har varit med om ett och annat. Mäktigt.
 
  Hallo! Är någon hemma? Någon slags thuja.
  Favoriten. Trädet ser ut som en bläckfisk.
  Det är nästan omöjligt att inte hoppa upp och sätta sig på stammen så det gör  jag såklart.
   Murgrönan har förgyllt denna stam

  Ett annorlunda växtsätt.
    Ytterligare en föredetting till träd.
  Slottet.

   Här får fantasin flöda. Vilka figurer döljer sig här?
 

Det bästa med Alnarpsparken förutom att den är vacker är att det finns namnskyltar på träden så det går att läsa vad det är för sorts träd. Men så är ju parken en utbildningspark för SLU-studenterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar