Min blogglista

söndag 29 maj 2016

Vandra Skåneleden mellan Brösarp - Kivik


Med Skåne-expressen tar man sig till hållplatsen Torparebron strax utanför Brösarp. Där korsar Skåneleden och en massa andra leder också. Jag påbörjar vandringen här med slutmålet Kivik. Konstaterar att denna stäcka var en av mina allra första vandringar som nyinflyttat skåning för sisåsdär 13-14 år sedan. Dags igen att återse leden. Stora delar av leden går jag på vanlig väg, en del korsar hagar med djur och slutligen kommer jag ner till östkusten med Haväng och Vitemölla och får gå på vit sand medan vågorna kluckar och svanar simmar ute på havet.


 Får är alltid nyfikna och verkar gilla att bli fotograferade.
 Öppna österlenska landskap.
 Markeringar för Skåneleden.
Här finner hästarna skugga för solen. 
 


En svan ligger på en svanbädd med huvudet instucket och tar sig en tupplur.


Vandring Torparebron, Brösarp - Kivik ca 12 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar