Min blogglista

tisdag 11 september 2018

Snuves stua, Höjehall och Finnstorp


Denna dag tillbringar jag i Klåverödsområdet. Snuvestuan är målet och jag går Snuveslingan och passerar dessa spruckna bergsväggar. Det finns en liten grotta här med rastplats.





 Med utsikten är jag nöjd och här tittar jag ut över rasbranten.!
Mossbeklädd skog
  
Jag fortsätter upp till Höjehall som ligger i närheten. Detta är Skånes högsta punkt med 212 meter över hav
Någon utsikt är inte att vänta så därför står ett väldigt högt torn att klättra upp i för att kunna se en skymt över Vargadalen.
 Jag avstår från detta

På vägen hemåt stannar jag till vid nästa friluftsområde: Finnstorp.
Hela Finnstorpssjön är täckt av näckrosor. Utmed stranden sitter det människor och metar.



På stentrappan till en gammal torpargrund ligger gamla och välbevarade arbetsredskap. Bara fantasin får fylla i resten...
 På en bit av slingan känns det som att gå i en tunnel,  omgiven av grönska

 ..och vad har hänt här? En sladd eller  testa  nya däcken?


Karta över Klåveröd
http://www.skanskalandskap.se/media/3401/informationsfolder-klaverod-webb.pdf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar