Min blogglista

måndag 28 april 2014

Trädklättring

Då var det dags för lite äventyr. Företaget Embla Träd erbjuder eventet och jag hakar såklart på.Vi möter upp vid Fulltofta storkhägn.
Då är vi framme vid den stora eken. Rep i olika färger är redan uppriggade och i dessa ska vi snart haka fast oss på. Det ser högt ut.
På med utrustningen. Instruktören instruerar hur jag ska arbeta med repen för att häva mig upp. Jag har fötterna i repöglor och när trampar ner dessa ska jag föra knuten ovan mig uppåt. Detta går sådär då den sitter hårt och jag får ta i för kung och fosterland men upp ska jag.
Nu börjar det hända saker. Sakta men säkert närmar jag mig första grenen.
Äntligen lite vila.Jo,det är tungt.
Nu är det dags att byta rep. Instruktören hjälper till att haka fast i det nya repet och hakar loss det gamla. Nu går det lättare att klättra då jag har kontakt med stammen.
Då har jag äntligen kommit upp en bra bit och hittar en lämplig mossbeklädd stam att sätta mig på. Där sitter jag sedan stadigt och njuter av en fantastisk utsikt. Häftigt som bara den! De tjocka grenverken spretar åt alla håll, solstrålarna skapar glitterverk på stammarna och jag känner att jag är ett med naturen, som en fågel på en gren Fri!    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar