Min blogglista

måndag 24 juli 2017

Road trip till Kullaberg


 
 När jag hyr bil gör jag det på Circle K så även denna gång. Besök i Småland och dagen efter blir det en liten "road trip back home" genom Sveriges oemotståndliga landskap och med målet Kullaberg.

 Lintalunds Naturreservat står det på en skylt och där svänger jag in och tar en liten fotopromenad. Röda stugor med vita knutar och gammaldags gärdsgård. Detta är Småland! Det finns våffelstuga också såklart.
 Vackert och somrigt!
 Lupiner

Kullaberg 

Framme i Kullaberg och Josefinelust. Klättring nerför och sedan upp igen på en utsiktsplats och där plockar jag upp en väldigt god lunchlåda. God mat och vidsträckt utsikt i vackert väder blir tredubblad njutning.

 Här äter jag lunch och dricker kaffe. I love this!

 Denna bild tog jag hastigt inifrån bilen. Stod bilen still då? Nej!

 Utsikt från ännu ett ställe längs kusten: Ablaham.
 
Går man eller klättrar man? Kryper, staplar, trippar, vilket verb passar?
 

 Till sist: Här är bilen. Den minsta och billigaste bilen som finns att hyra och kan endast bokas på Internet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar